Sosyal Medya Nedir ?

Çağımızda yeni bir iş sahası olarak karşımıza çıkan “Sosyal Medya “ gerçekte nedir? Eğlence aracı, zaman kaybı, reklam yöntemi?

Sosyal Medya;  en genel anlamıyla yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan dünyanın herhangi bir yerindeki birçok kullanıcıyla aynı zamanda bilgi paylaşımı sağlanan dijital bir platformdur.

Sosyal medya dünyanın aldığı yeni düzen bilişim çağını ifade ediyor. İnternet ve halkla ilişkileri bir araya getiren en önemli kavram olarak karşımıza çıkmakta sosyal medya. Ülkemizde sosyal medya kullanım oranları yükselmeye devam etmektedir. Son istatistiklere göz attığımızda Türkiye sosyal medya kullanım oranlarında Avrupa sıralamasında yer almaktadır. Türkiye’ de bugün 26 milyona yaklaşan kullanıcı aktif olarak internet kullanmakta. Bunun içindir ki artık günümüz şirketleri için en ucuz ve kolay reklam aracı olmuştur.

Sosyal medyanın güzel reklam olmasının yanı sıra ürün ve hizmetlerinde sorun yaşayan, müşterilerini memnun edemeyen şirketler için büyük bir tehlike de teşkil ediyor. Artık hizmet verenin yönettiği bir düzen yerine, hizmet alanın da denetlediği, uyardığı ve sürekli geliştirmeye çalıştığı, bu yüzden düzgün yönetim için hizmet verilen kişilerin sürekli izlenmesi gerektiği bir platform.

Sosyal medya gündeme göre sürekli yenilenen değişen insanlarla birlikte yaşayan bir ögedir. Dolayısıyla sürekli değişmektedir. Kullanıcı odaklıdır ve her bireyin sınırsız söz hakkı vardır. Düşüncelerini istedikleri biçimde ifade edebilmektedirler. Doğru kullanıldığında özellikle markalar açısından çeşitli faydalar sağlayan Sosyal Medya’nın bireyler üzerinde de olumlu veya olumsuz etkileri mevcuttur. Diğer iletişim araçlarından en büyük farkı da budur zaten.

Sosyal Medyanın geleneksel medyadan farklarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Erişim – Hem geleneksel medya hem de sosyal medya teknolojileri herkesin genel bir kitleye erişebilmesine olanak tanır.
  2. Erişilebilirlik – Geleneksel medya için üretim yapmak genellikle özel şirketlerin ve hükümetlerin sahipliğindedir; sosyal medya araçları genel olarak herkes tarafından az veya hiç maliyetle kullanılabilir.
  3. Kullanılırlık – Geleneksel medya üretimi çoğunlukla uzmanlaşılmış yetenekler ve eğitim gerektirmektedir. Çoğu sosyal medya için bu geçerli değildir veya bazı durumlarda yetenekler tamamen değişmiş ve yenidir, yani herkes üretimde bulunabilir.
  4. Yenilik – Geleneksel medya iletişimlerinde meydana gelen zaman farkı (günler, haftalar, hatta aylar) anında etki ve tepkisi olan sosyal medya ile kıyaslandığında uzun olabilmektedir (Tepkilerin zaman aralığına katılımcılar karar verir). Geleneksel medya da sosyal medya uygulamalarına adapte olmaktadır, dolayısıyla yakın zamanda bu farklılık ortadan kalkacaktır.
  5. Kalıcılık - Geleneksel medya yaratıldıktan sonra değiştirilemez (bir dergi makalesi basıldıktan ve dağıtıldıktan sonra aynı makale üzerinde değişiklik yapılamaz), oysa sosyal medya yorumlar veya yeniden düzenlemeyle anında değiştirilebilir.

 

Sosyal Medyanın Hayatımızdaki Yeri

Yapılan araştırmalara göre sosyal medya kullanıcılarının %56’sı üye olduğu sosyal ağlardan uzak kalmak istemiyor ve çıkan haberleri, olayları, etkinlikleri ve güncellemeleri kaçırmaktan korkuyor. Bu durum sosyal medyanın bağımlılık yarattığının göstergesi oluyor.

Yapılan anketlere göre 18 yaş üstü katılımcıların %51′ sosyal ağları iki sene öncesinden daha sık ziyaret ediyor. Uyanır uyanmaz sosyal medya hesaplarını kontrol etmek olduğunu söyleyen katılımcılar ise %27’yi oluşturuyor.

Bu yıl 3.1’e ulaşmış olan e-posta hesapları geçen seneye oranla artmış durumda. Katılımcıların %35′i günde ortalama 31 dakikalarını sosyal medya hesaplarını kontrol etmeye ve kişisel e-postalarını okuyup yanıtlamaya ayırdıklarını söylüyor. sosyal medya

Onaylı Hesap Güncellemesi Facebook Mobilde

Sosyal ağ üzerinde birçok sahte hesap bulunuyor. Facebook, resmi hesapları bulmayı kolaylaştıracak olan onaylı hesap uygulamasıyla önlemini almıştı. Ancak bu uygulama sadece web versiyonunda vardı. facebook yaptığı son güncellemeyle onaylı hesap uygulamasını mobil versiyonuna da taşıdı. iOS hesaplar için yayınlanan güncelleme sayesinde kullanıcılar takip ettikleri kişinin ya da beğendikleri hesapların gerçek olup olmadıklarını anlayabilecek.

Twitter’da uzun süredir yer edinen onaylı hesap görüntüleme sistemini Facebook mobil uygulamasında da aktif hale getirdi. Gerçek hesapları sahtelerinden ayırt edebilmek için isimlerin yanında mavi tik olacak. Bu sayede takip ettiğiniz ya da takip etmek istediğiniz hesabın gerçek olup olmadığı kolaylıkla anlaşılabilecek. sosyal medya

Facebook for Every Phone Uygulaması

Facebook for Every Phone Uygulaması

Facebook Hindistan gibi gelişmekte olan ülkelerde “hafif versiyon” çıkararak kullanıcı tabanını daha da genişletmeyi hedefliyor. Orta -üst sınıf cihazlar ya da Facebook’un takılmadan kolaylıkla çalışacağı internet bağlantısına bütçesi yetmeyen kullanıcılar için “Facebook for Every Phone” düşünülüyor. Kullanıcılar bu sayede fotoğraf ve haber akışları için çok düşük miktarda para ödeyecekler. Maliyetler ise  servis sağlayıcılar ve telefon üreticileri arasında paylaşılacak. Facebook bu bölümlerde de reklamlara başladı.

Facebook gelişmekte olan ülkelerde popülerliğini arttırmaya devam ederken gelişmiş olan ülkelerde kullanıcılar sıkılmaya bile başladı. Birçok kullanıcı Facebook’un kişisel bilgiler ve reklamlar sayesinde para kazanmayı amaçladığını farketti. Güvenlik açıkları ve kolay takip edilme sorunları varken bir de hacker saldırıları ve gizlilik ayarlarının zorluğu hesabınızın kontrol dışında olduğunun göstergesi.

Facebook’un yoğun kullanıldığı ülke Hindistan, özel hayatlarını iş hayatları ile ayrılmaz bir biçimde karıştırıyor ve Facebook üzerinde iş bağlantıları kurmak için abartılı bir seviyede zorlanıyor. Türkiye’de de aynı sorunlarla karşılaşılıyor. Kişisel girişimlerin dışında büyük şirketler de “beğenme”, “takip etme” yönünde kullanıcıları zorluyorlar.

Facebook for Every Phone ile sosyal ağa yeni kullanıcılar kazandıracak ve reklam gelirini arttıracak. Kullanıcılar ise maliyetin düşmesi nedeniyle daha yoğun kullanıma yönelecekler.

Foursquare’de Reklam Dönemi

Foursquare'de Reklam DönemiYeni bir reklam politikası üzerinde çalışan Foursquare gelirlerini arttırmayı amaçlıyor. Foursquare yeni reklam politikası ile kullanıcıların check-in bilgilerini reklamverenlerle paylaşmayı düşünüyor. Bir habere göre reklamları mobil uygulamalarına entegre etmeye başladı.

Kullanıcılar bir mekanda check-in yaptıktan sonra pop-up reklamları karşılarına çıkacak. Reklamlar check-in yapılan yerin kategorisine uygun şekilde kullanıcılara sunulacak. Ayrıca kullanıcıların uygulama üzerinde yaptığı işlemler bölünmeyecek. sosyal medya

Flipboard Uygulaması Web’e Açılıyor

Flipboard Uygulaması Web'e Açılıyor75 milyon kullanıcıya sahip olan mobil uygulama Flipboard web’e taşınıyor. Bu sayede uygulamayı bilgisayarlarından takip etmek isteyen kullanıcılara ulaşacak ve daha fazla okuyucuya sahip olacak.

Flipboard, kullanıcıların kendi dergilerini çıkarması için bir eklenti yayınlamış ve bu sayede 25 milyon kullanıcıyı bünyesine katmıştı. Mobil uygulama olarak başarısını hızla arttıran Flipboard web’e geçerek başarısını daha da arttırmayı planlıyor.

Web platformuna daha müsait olan Flipboard’un web sayfası aracılığıyla kullanıcılar tek tıkla içerikleri sosyal ağlarda ve e-posta aracılığıyla daha kolay ve yaygın bir şekilde paylaşılabilecek. sosyal medya