Televizyon, radyo, gazete, dergi gibi sadece okuduğumuz, duyduğumuz, ve gördüğümüz iletişim araçlarına medya diyoruz. Sosyal medya ise medya içeriğini oluşturmak, yayınlamak ve yorumlamak olarak bireysel katılımın olduğu medya kanalıdır. İnternet üzerinden Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Pinterest, Foursquare, LinkedIn, Tumblr, Swarm, Flickr, vb. gibi sanal platformlarda bilgi, haber paylaşımı, kullanıcılar ile markanın birebir temasına ve yorum yapılmasına olanak tanıyan sosyal medya adını verdiğimiz medya türü ortaya çıkmıştır.
Şirketler için sosyal medya kullanmak kaçınılmaz olmuştur. Sosyal medya sayesinde markalar ve şirketler pazarlama ağlarını yönetebilir ve bir pazarlama stratejisi oluşturulabilirler. Şirketler sosyal medya içeriğini ve verdiği mesajı ne kadar iyi oluştururlarsa o oranda satış ve pazarlama ağına sahip olabilmektedirler. Web sitesi Facebook, Instagram, Google+, Pinterest, Twitter, Swarm, LinkedIn yardımı ile kurgulanan ve doğru uygulanan içeriklerle kitlelere ulaşmak, katılımcı sağlamak günümüzde sosyal medyanın en büyük gücüdür.